onsdag 17. november 2010

Julebakstliste

Pepperkaker hører med! Eller ...?

Nå er det jammen meg ikke lenge til advent. Det betyr at juleforberedelsene snart kan begynne, og det er gode nyheter for meg som elsker julen! Jeg har ingen fastspikrede tradisjoner for julebaksten, men det er jo noen usual suspects som feks pepperkaker, kokosmakroner og delfiakake. Denne julen vil jeg også prøve meg på et par nygamle (eller gammelnye?) varianter, som eckernførdekaker, samt noen andre kaker som  strengt tatt kanskje ikke er julekaker.

Her er det jeg har tenkt til å bake, per dags dato:

MONICAS JULEBAKSTLISTE:

Potetmelstopper (fant ikke noe bilde, så får passe på å ta selv denne gangen!)

Eckernførdekaker











Sigarer











 Delfiakake











Sjakkruter











Hasselnøttopper/nøttekaker











Lussekatter (teller det?)











Kokosmakroner











Hva er dine julekakefavoritter? Kommer det noen gode tips, så får jeg kanskje noen helt nye favoritter fra i år av!

Alle bilder lånt fra Det Søte Liv!

M:)

7 kommentarer:

  1. Kakemenner! Kaaaaakemenner! ;>

    SvarSlett
  2. Å, som jeg gleder meg til desember og julebakst! Dette blir første julen jeg baker mine egne julekaker, så kjekt med noen tips. Koselig blogg!

    Ingrid :)

    SvarSlett
  3. Terry - såklart!:D Men de havner nok ikke på bakelista mi i år, dessverre ...

    Ingrid - Takk for det! Håper du får inspirasjon til baksten. Jeg ser at jeg kommer til å få mye inspirasjon fra din blogg fremover!

    M:)

    SvarSlett
  4. Å dette var en fin blogg!! Gleder meg kjempe til å begynne julebaksten jeg også.
    Hilsen Julie!

    SvarSlett
  5. Julie - takk! Du har også en utrolig fin blogg, jeg har allerede sett meg ut et par oppskrifter der som jeg skal prøve meg på i nærmeste fremtid :)

    Cupcakesfluffan - ja, ambisjonene er det i hvert fall ingenting i veien med! Får se om jeg kommer i mål ...

    M:)

    SvarSlett
  6. Kakemenn? *fnys* Det heter julemanna!
    Jeg har en stygg mistanke om at det blir kjøpekaker her i år, men de nøttetoppene du har bilder av ser gode ut.

    SvarSlett