onsdag 20. oktober 2010

Havreboller mot brystkreft!


Oktober er brystkreftmåneden, og det ville også jeg være med å markere ved å inkludere noen rosa sløyfer på dagens "bakverk".

Brystkreft er den vanligst kreftformen hos kvinner, og hele1 av 12 kvinner i Norge vil utvikle brystkreft i løpet av livet. Du kan støtte aksjonen ved å  kjøpe sløyfer, pins, reflekser, penner, topper og gensere i Kreftforeningens nettbutikk eller på stands, kjøpe noen av sponsorenes mange ulike produkter, ringe givertelefonen eller sende sms. Les mer på www.rosasloyfe.no. 


 Jeg orket ikke bake noe særlig mer i dag, så jeg valgte en enkel og god løsning som gir meg søte flashback til barndommen. Da jeg gikk på skolen og var nøkkelbarn, dro ofte jeg og en venninne hjem til meg etter skolen og laget havreboller. Det var trygt (ingen stekeovn) og godt, og holdt oss opptatt til mamma og pappa kom hjem fra jobb og det var tid for middag.


Prøv du også! Og støtt Rosa Sløyfe-aksjonen.

M:)

2 kommentarer:

  1. Vad fina dom var :) Kul med lite annorlunda omgjorda bakverk :)

    SvarSlett
  2. Hehe, takk! De ble i hvert fall gode!

    M:)

    SvarSlett