tirsdag 10. mai 2011

Vaniljecupcakes ala sommer!


Ja, for nå er det sommer - temperaturen tilsier i hvert fall det! Det var foreldrekaffe i barnehagen her forleden, så jeg benyttet anledningen til å lage noen vaniljecupcakes - jeg må nemlig perfeksjonere teknikken til litt senere i måneden, da er det en litt spesiell dag som skal feires ...


Cupcakesene ble gode - jeg kjører på med alt jeg har av vanilje når jeg lager dem. Men de blir litt klissete på toppen, og ganske flate. Jeg vet ikke helt hvorfor? Uansett - jeg gjorde dekorasjonen enkel på disse - litt melisglasur og noen mmf-blomster jeg hadde til overs. Men de ble vel ganske søte likevel? Ungene i barnehagen så i hvert fall ut til å sette pris på dem ;)

Det dumme med melisglasur
er at den lett sprekker når den har stivnet litt.
Pytt!
M:)

10 kommentarer:

  1. Singoalla citron är en mördegskaka med vaniljcreme och citron/limefyllning. Går att byta ut till andra dubbla kex med fyllning.
    Här finns info om dem: http://www.goteborgskex.se/produktinfo/sota-kex/singoalla

    SvarSlett
  2. Aha! Takk for tips, dette skal testes ut så snart jeg får kjøpt isformer.

    M:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk, jenter! Det er utrolig hvor mye et par sukkerblomster pynter opp!

    M:)

    SvarSlett
  4. Tack Monica vad glad jag blev av din kommentar :-) En del har sagt att de inte vågar skära i mina tårtor för att de är så fina och de skulle jag tycka kändes jätteenkelt om man jämför med en tårta från dessa, den skulle man ju absolut inte vilja skära i! =)

    Jättefina muffins du gjort =)

    SvarSlett
  5. Vilken mysig blogg du har, har aldrig varit här innan. Och väldigt fina muffins :)

    SvarSlett
  6. Velkommen skal du være, Lotta!

    M:)

    SvarSlett
  7. Tror absolut att matmuffinsen kan frysas :)

    SvarSlett