torsdag 4. november 2010

Barseltreff, muffins og pyntefadese


I dag var det min tur til å få barseljentene på besøk, og jeg tenkte å benytte anledningen til å øve meg på muffinspynting med de fine, store tippene jeg fikk fra Manuela (Passion 4 Baking). For å gjøre en lang historie kort: Jeg får det ikke til. Det er mulig jeg er for kjip på frostingen - jeg vil helst ikke ha 1/3 muffin og 2/3 frosting, og jeg mistenker at problemet ligger her. Med de store tippene tror jeg man MÅ sprøye på masse frosting for å få det pent. Dessuten - sjokoladefrosting og rund tipp = hundebæsj. Sorry, altså, men det er ikke til å komme fra.


Dermed blev sjokoladeganachen rett og slett smurt på, mens skogsbærsmørkremen ble sprøytet på med en standard stjernetipp. Kanskje ikke så pent, men i hvert fall godt!

Muffinsene er vanlige vaniljemuffins.

M:)

2 kommentarer:

  1. Ja, det var godt, men det irriterer meg grenseløst!! at jeg ikke får til å pynte muffinsene sånn som jeg vil ...

    Sukk!

    M:)

    SvarSlett