mandag 13. september 2010

Konfekteske av kake

Heisann! Noen hugget innpå før jeg rakk å ta bilde. 
Nok en gang: En kake-kopi. Eller et forsøk, i hvert fall. Dette er inspirasjonen.

Mamma hadde bursdag for en liten stund siden, og en bursdag er alltid en strålende anledning til å teste ut nye oppskrifter og dekorasjonsideer. Som tenkt, så gjort. Dette er et prosjekt jeg har tenkt lenge på å prøve ut, så tiden var inne.

Kaken er en red velvet-kake. Jeg måtte jo prøve denne oppskriften etter å ha hørt og lest så mye om den. Helt ærlig? Jeg synes ikke den var noe særlig. Men jeg gir meg ikke. Før jeg sletter Red Velvet fra oppskriftsheftet skal jeg teste ut en oppskrift til.

I hvert fall. Jeg laget en kake i vanlig, rund springform, delte den i tre lag, og kuttet ut et stort hjerte fra hvert lag.

Red velvet-hjerte

Jeg la kakehjertene sammen og ostekrem i mellom og rundt hele kaken. Så trakk jeg kaken med rød mmf, slik Bakerella beskriver.

Jeg laget også kakekuler med avskjæret etter kakehjertene. Blandet kakesmulene med et beger philadelphua og dyppet i sjokolade. Pyntet med litt diverse kakepynt og smeltet sjokolade, så det ble seende ut slik:


Denne var moro å lage, selv om den ikke ble akkurat sånn den skulle. Og mamma ble fornøyd! (Hun SA i hvert fall det ...!)

M:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar